jueves, 19 de abril de 2012

Hizkuntzen sare bitxian

Bizitza aurrera doa Edinburgh-en, egun txarrak izan ditut, bueltarekin amesten, baina pixkanaka lasaitu naiz. Lagun askorekin hitz egiteko aukera eduki dut egun hauetan, aspaldi beraiekin hitz egin gabeko lagunekin. Asko eskertzen da hor dituzula jakitea. Pixkanaka gauza berriak egiten ari naiz, tokiak ezagutzen eta laister tandem egiteko aukera izango dut. Bihar mutil eskoziar batekin geratu naiz, berak gaztelera eta nik ingelesa hobetzeko xedearekin.

Egun hauetan lagun bat etorri da ni bisitatzera eta alde zaharreko derrigorrezko buelta egin ostean (gaztelua, Royal Mile, katedrala...) beste toki batzuk erakutsi nizkion. Arthur Seat mendira igo ginen eta bertan euskaldunen kontzentrazioa zegoela zirudien. Hirian gaztelera asko entzuten dut normalean, Hego Amerikako eta Espainiako jende asko dagoelako, baina euskara oraindik ez nuen entzun. Hara non, mendira igo eta gipuzkoar bi talderekin topatu ginen, ez dut uste hemen bizi zirela, baina guri ilusio apur bat egin zigun haiekin topatzea.

Gaur hizkuntzen inguruko bitxikeri bat plazaratu nahi dut txoko honetan. Aurrekoan festa batean egon nintzen eta festako ia gehienak gaztelera eta italiera hiztunak ginen, baina ingelesa zen hizkuntza nagusia. Batzuetan italiarren artean italiera entzuten zen, baina gaztelera hiztunen artean ingelesa izaten zen hizkuntza nagusia, beste norbait hizketaldira gehitu nahi bazen, hori izan zen neska katalandar baten eta nire arteko egoera. Bestalde, italiar batekin ingelesez hitz egiten hasi nintzen eta tipoak esan zidan ez zela ondo moldatzen ingelesez. Batez ere portugesa ikasi duela azken urteetan, Brasilen eta Portugalen egon da ikasten duela gutxi arte eta. Portugesa eta italiera jakinez gaztelera ondo ulertzen du eta hitz egin ere. Azkenean, biak gazteleraz hitz egiten hasi ginen errazagoa egiten zitzaiolako eta horrek pentsarazi egin zidan, italiar eta gaztelera hiztunen arteko komunikazioa gure hizkuntzen bitartez bideratu daitekeela hala egin nahi bada. Argi dago festa horretan geunden gehienak bertan egoteko arrazoi bat ingelesa ikastera etorri garelako da, baina bitxia egiten zait beraiekin elkartzen naizenean ingelesez hitz egitea. Batez ere, askotan italiarren artean italieraz hitz egiten dutenean zer esaten duten ulertzen dudanean eta ni entzuten ari naizela konturatzen badira ingelesera pasatzen direnean. Ingelesa beste hizkuntzen arteko zubi hizkuntzan bihurtu da, baina askotan ez gara konturatzen interes pixka bat jarriz bestearen hizkuntza ulertzeko aukera dagoela, batez ere latinetik datozen hizkuntzen artean.

Gaurkoz besterik ez, hemen jarraituko dut eguneroko borrokan. Lan bila eta hiri hontan nire txokoa egiten saiatuz.  

No hay comentarios:

Publicar un comentario